Wednesday, September 3, 2008

1 Ramadhan 1429

Alhamdulillah dapat juga aku menyambut bulan puasa dan berpuasa pada 1 Ramadhan 1429 tahun ini..lepas kawan2 aku Aishah, Syazana dan Halim dari JB balik ke JB aku terus bersiap ke rumah atuk Wok di ampang...sebelum pergi ke rumah atuk aku belilah kuih2 dan roti john di bazar Ramadhan...entah la kenape aku rase kurang semangat, mungkin sebab penat puasa kot..aku gagahkan jugak la diri ni pergi ke ampang...pukul 6 tepat aku sampai ke rumah atuk dan aku tengok rumah atuk ramai orang...alamak aku beli sikit je kuih2 sebab ingatkan tak de sape kat rumah atuk rupanya ramai..ada Mak Ngah, Pak Ngah, Mokde, Pokde, dan yang aku tak sangka Makcu pun ada...huh lagi la tak bersemangat aku tengok dia ada...nak tak nak aku salam gakla dia...hehe...lepas tu aku dengar riuh suara2 budak kecik kat hall rumah atuk...aku ikut pintu belakang sebab kat depan dah tak de tempat nak parking...haaa pergi depan tengok sepupu2 aku yang kecik ramai dah berkumpul...riuh lah rumah atuk tu...bile semua nampak aku diorang terus panggil "Kaklong!!!" haha mesti diorang rindu kat aku sebab dah lame tak jumpe yelah sebab aku bukan selalu balik rumah atuk pun...kalau balik pun diorang tak de...lepas semua salam aku ade sorang ni name dia aku panggil Yaya, dia cakap, "Eh muka kaklong ni macam Stacy la!" hahahahaha! aku gelak jek...terdiam kejap pastu aku tanye la, "Eh kaklong dah rambut pendek pon ade muka macam Stacy ke?" dia jawab, "Iyeeee muka kaklong macam Stacy!!" adeh pastu aku gelak jek la...dah tak tau nak cakap ape...aku ingat dekat opis jek cite pasal Stacy ni...hehe...



Lepas tu diorang dah tak panggil kaklong dah diorang panggil "Kak Stacy!!" haha aku layankan aje la...pastu dah siap2 aku sediakan makanan untuk berbuka, kitorang makan dekat hall jer...bentang tikar, surat khabar pastu makan ramai2...meriah sangat...lagi meriah kalau ada Abah, Kakngah dengan Amy...sebelom berbuka tu sempat jugak aku call Abah...Pakcik satu keluarga pun tak balik rumah atuk..kalau ade lagi la meriah dengan anak2 dia lagi...ahhh rindunyee kemeriahan yang macam dulu...lagi meriah kalau ade arwah ibu...

Dalam pukul 10 selepas Mokde, Pokde, Mak Ngah, Pak Ngah balik aku pun nak balik...niat nak tidur rumah atuk terbantut sebab Makcu ade kat rumah atuk...aku tak selesa dengan dia lagi selepas apa yang dia dah buat kat aku mase mula2 aku start keje kat KL ni...bukan aku tak nak maafkan perbuatan dia tu cuma aku tak boleh lupa ape yang dia dah buat kat aku...lepas kejadian tu memang aku dah macam tak boleh nak tengok, nak cakap dengan dia...nasib baik Pakcu tak balik sekali...kalo dia balik sekali lagi awal aku balik...hurmm dengan anak2 dia jek la aku ok...

Tapi walau ape pun aku tetap happy dapat berbuka beramai2 di rumah atuk...tengok muka atuk pun happy jek dia...senyum jek...tak macam selalu...kalau aku balik sekali sekala tak de sape kat rumah mesti dia akan bangkitkan cerita pasal arwah ibu...bile dah cerita pasal arwah ibu mulalah aku rase sebak lepas tu aku cepat2 tukar cerita lain...aku tak nak menangis depan dia...

5 comments:

notsopretty said...

kak stacy! nak sain!

me only me SUE said...

wakakakaka!!

fawafiwifuwu said...

sue mcm nubibi sikit la jura bukan stacy kekeke
mwahh kat rambut baru hauhua
nanti i pukul makcu k
hahaha

me only me SUE said...

haha ganas tau fawa ni...ni yg best ni..mwahh2 muka comel!!

fawafiwifuwu said...

mwahmwah roxstar cumel !
heheh i mmg ganas.
abes sume org i blasah hehee