Sunday, January 11, 2009

Sangat Kejam!

Sedang aku selak-selak PANCAINDERA, tiba-tiba Che Leen cakap nak tunjukkan sesuatu di Mingguan Malaysia. Dia tunjukkan satu keratan. Keratan seperti di atas. Sila click untuk besarkan gambar dan baca di bahagian TIDAK TERKATA.

Sebelum ni aku bukan tidak mahu ambil tahu tapi aku malas nak baca pasal peperangan kejam seperti ini kerana bila aku dah ambil tahu dan tahu macam ini la jadinya. Aku jadi emosi tak tentu arah.Tadi sementara menunggu tayangan The Brave One di HBO dan perkahwinan Mawi di RIA aku buka TV3 untuk menonton Buletin Utama. Memang berita utama pasal ISRAEL kejam ni lah.

Mereka juga memaparkan dan menemubual sekumpulan penunggang motorsikal berkuasa tinggi dan beberapa penduduk YAHUDI yang dapat melihat tentera ISRAEL membedil dan mengebom GAZA dari tempat mereka. Setiap kali bunyi dentuman dan api yang mereka lihat, mereka seperti bersorak dan berpesta di situ seperti kita melihat bunga api setiap kali tahun baru dan hari kemerdekaan.

Bila di temubual mereka sambil tersenyum dan berkata, "Mereka sedang menerima hukuman yang setimpal seperti mana kami pernah alami dulu." Aku agak kesal, sedih dan marah dengan keadaan ini. Adakah kekejaman perlu di balas dengan kekejaman? Mereka tak baca surat khabar ke? Tak tengok ke gambar kanak-kanak yang mati di GAZA setiap hari. Sangat tidak berperikemanusiaan!!

Selain daripada memboikot benda-benda yang berasal dari ISRAEL, serius aku tak tahu apa lagi yang perlu aku buat selain daripada berdoa dan mengharap agar mereka menghentikan kekejaman seperti ini berulang.

1 comments:

capri said...

israel mmg shit lahhhhh..
hohhhh!!!!
panggg dushhh mereka!!!
bommmm kbabomm!!!
kakakka..
swit sgt la itu adk..
huhuhuhhuu..