Thursday, September 4, 2014

Sue Suri Singgah Sekejap

Salam and hai. Hai kat sape? Haha macam ada orang baca je. Wow! Memang lama bebeno aku tak tulis blog ni. Last post October 2011 kot. Hampir 3 tahun! Aku pun tak berapa sure kenapa aku nak cari dan tulis blog ni balik. Pukul 1 pagi pulak tu. Maybe sebab aku tak boleh tidur dan bosan tak tahu nak buat apa lagi. Ngee. Nak tengok tv pun cerita asyik ulang yang sama je. Sigh. 

Okay apa lagi aku nak cerita. Yes, aku still kerja shift. Sebab tu aku tak boleh lelap mata lagi ni. Masih kerja Astro. Semalam shift malam then pagi tadi balik tidur sampai petang. Tapi lambat gak la aku tidur tadi. Pukul 11 pagi baru tidur. Tengok movie kat tv. 

Bangun, mandi, turun terus ke dapur, termenung nak makan apa. Tetiba teringat satu gambar Instagram ni. Dia makan nasi, telur goreng dengan kicap je. Terliur. Aku pun terus masak nasi. Pastu kepala dok datang idea nak buat telur dadar lain sikit. Amek bawang besar, potong suku. Cili padi. Chicken ball. Hiris bawang. Cili padi dan chicken ball tu potong kecik2. Tumis bawang and cili padi, masukkan chicken ball, sos tiram sikit pastu masukkan telur yg dah dipukul pakai garfu 2 biji. Pastu siap! Aku cedok nasi sikit je sebab biasanya try an error recipe campak-campak ni selalu tak sedap. Cedok nasi letak kicap, pastu amek telur tu, bismillah, makan! Ya Allah! Sedappppppp wehhhh!!! (Hahaha lantak puji diri sendiri) Tambah lagi nasi kata kau! Haha. Kakngah balik bukak je pintu terus cakap "Hmm sedapnya bau"! Ngeh3. Bukan nak bagi salam dulu. Pastu dia dengan husband dia makan. Tinggal sikit je telur tu. Husband aku balik lambat sikit. Aku ingat cukuplah untuk dia sebab dia selalu makan tak banyak. Tapi dia request nak lagi. Terpaksa la buat lagi. Hehe tapi tak kesahlah asalkan dia suka. 

Banyaknya dalam fikiran aku lately ni. Paling major sekali pasal rumah. Rumah kami dah siap. Tapi belum dapat kunci. Husband dah call and email developer tapi belum dapat jawapan. Nervous gak la sebab tengok kat group FB taman perumahan kami tu, ramai yang dah dapat kunci. Tapi ada bagusnya kalau tak dapat kunci sekarang ni. Banyak gak duit nak kena pakai masuk rumah baru ni. Bulan ni nak kena renew roadtax. Aduhai. Tapi apa pun kami kusut sama-sama. Syukur alhamdulillah atas rezeki semua ni. Belum rezeki anak je lagi. Hehe. 

Okay lah macam nak stop kat sini dulu. Banyak benda nak cerita ni sebenarnya. InshaAllah ada next post. Hihihi. 

Bye. Good night :)

Sue

Friday, October 14, 2011

I Love My Family and My Friends

Nothing to story about. Hanya nak meluahkan rasa betapa sayang dan cintanya aku pada keluarga dan kawan-kawan yang selalu mengambil berat tentang aku. Sangat bertuah dan bersyukur kerana di beri limpahan kasih sayang yang begitu banyak. Ucapan terima kasih mungkin tidak mencukupi untuk aku menunjukkan penghargaan tapi aku sentiasa berdoa Allah s.w.t akan memberikan kesihatan yang baik dan kehidupan yang di redhai untuk setiap insan di sekeliling aku. InsyaAllah.


xoxo ;)

Wednesday, October 5, 2011

Hey hey hey!

En. Suami minta tolong baik pulih blog dia tapi aku dok post blog aku plak. Haha. Dia dok sebelah sambil menjeling. Kbai ;p

Friday, March 4, 2011

Start Blogging Semula

Tepat jam 1 pagi mata aku tiba-tiba segar balik lepas terbangun dari tidur. Tak sedar pulak pukul berapa aku tertidur tadi. Bila dah terbangun tengah malam mcm ni mula la rasa lapar. Tapi nak bangun ambil makanan pun malas. Tapi gagahkan juga pegi dapur minum susu dan makan biskut oreo. Boleh la nak alas perut. Nak masak megi malas.

Tengok facebook dah bosan aku mula rasa nak berblogging semula. Boleh ke? Aku rasa semangat nak blogging semula ni sekejap je lepas tu dah malas balik. Bila dah takda benda nak buat ni baru la rasa macam nak menaip je. Taip je ape yang aku rasa nak taip. Bukan ada orang baca pun kan aku merepek ape pun. Hehe.

Kalau aku terbangun ni, ada orang nak layan aku takpe la jugak. Ni memang takda sapa nak layan aku tengah-tengah malam macam ni. So layan la seorang diri sambil taip ape-ape je yang terlintas dalam kepala ni.

Program tv pulak takda apa yang menarik. Atau mata aku dah tak larat nak tengok tv? Mungkin jugak la. Kalau tengok tv baring atas karpet. Bila baring atas karpet badan mula rasa sakit-sakit. Bila badan rasa sakit mula teringat nak pegi berurut. Tapi mana nak cari makcik-makcik yang pandai urut orang. Tak nak la pegi spa or tempat berurut yang kat shopping kompleks tu sume. Diorang urut tak macam makcik-makcik urut. Tak berkesan dan lagi satu mahal. Haih.

Oklah menaip sikit ni pun dah rasa penat sebab meja ni tinggi la pulak. Bahu dah rasa penat. Ish tengok la aku ni banyak komplen kan. Umur baru nak masuk 27 tapi dah sakit itu dah sakit ini. Bila la nak mula hidup secara sihat. Mungkin juga sebab kurang kasih sayang kot aku ni. Eh, ada kena mengena kah? Hehe ;p

Sunday, July 11, 2010

Dah Tempah Baju!

Bukan tempah baju raye! Kain untuk raye pun tak beli lagi. Rasenye macam tak sempat je kalau nak hantar tempah sekarang ni. Confirm akak tu dah takmo amek tempahan. Mesti dah full. Yang aku dah tempah baju sekarang ni adalah baju untuk nikah ;)

Banyak benda lagi yang aku dah tempah. Duit booking pun dah bayar sikit2. Haish tak sabar pulak nak tunggu big day aku ni. Bukan ape, tak sabar untuk tidak memikirkan benda2 ni sume. Sumenye amatlah memeningkan kepala aku. Semua pun kena buat sendiri. That's why la.

But at the same time aku juga rase amat excited! Tak lame lagi aku akan ade title "Puan" :p

Friday, May 14, 2010

Maaf, Tumpang Lalu Jap

Hehe saje nak singgah. Dah bersawang blog ni kan. So, aku tumpang lalu jap ye. Kikikiki

Saturday, February 27, 2010

25 April 2010

Ya, aku tau tarikh itu lambat lagi tapi aku seperti rasakan akan ada perkara besar berlaku ketika berlakunya tarikh tersebut. Betul ke ayat aku ni. Ntah lah. Aku suka. Aku tak suka. 

Yang pentingnya aku dah bersedia :)

Wednesday, January 13, 2010

Nak Beritahu ke Tak Nak Beritahu?!

Serba salah di buatnya. Semuanya aku sayang sangat! Tapi benda ni bukan aku sengaja tak nak beritahu. Di atas perkara-perkara yang tertentu aku merasakan aku perlu untuk merahsiakannya. Tapi aku takut. Takut perkara sedih akan terjadi. 

Harap diorang semua faham suatu hari nanti. Maafkan insan bernama SUE ini :(

Friday, January 1, 2010

Desperately want this!!

2010

Saturday, December 5, 2009

Lupa

Serius tadi aku nak taip add blog sendiri aku lupa. Memang dah nak di lupakan ape blog ini. Hahaha. Kasihan..

Mujur aku ingat setelah berapa kali salah...

Semalam hampir mengalirkan air mata bila kawan beritahu dia nak bertunang.. Bukan ape, aku tak tahu la kenapa hati aku jadi sayu terharu bila ada kawan-kawan sekeliling ingin bertunang atau berkahwin. Tapi semestinya lah kawan yang baik dengan aku sahaja.. Lebih-lebih lagi kawan yang banyak dugaannya sekarang ni.. Im happy for you my dear :)

Cuma dengar-dengar tarikh perkahwinan mu itu same dengan date kawan baik aku mase sekolah dulu.. Hmm harus ku pilih salah satu ni.. Tapi aku telah berjanji.. We'll see..

Tuesday, November 10, 2009

Manipulasi

Bosan. Sedang bosan tak tahu nak buat ape. Sambil tekan-tekan remot Astro mencari-cari cerita yang menarik untuk di tonton sambil itu aku terfikirkan seseorang. Actually beberapa orang. Orang-orang yang di sekekeliling aku. 

Kenapa masih ada orang yang suka memanipulasi. Im not sure the exactly maksud manipulasi ni tapi aku tahu bagaimana manipulasi ni terjadi. So, if i wrong, betulkan aku ok! 

Baru-baru ni aku melihat sendiri bagaimana seseorang itu memanipulasi dirinya sendiri. Seperti memalukan diri sendiri pun ada. Mungkinlah dia sendiri tidak sedar yang dia sebenarnya sedang memalukan diri sendiri. Bila dia memalukan diri sendiri sebenarnya bukanlah diri dia sahaja malah keluarga dia juga. Sungguh kebudak-budakkan. Sedangkan dia sudah pun mempunyai hidup yang boleh dikatakan menjadi impian aku. Mempunyai suami dan mempunyai anak. Secara tidak langsung mempunyai keluarga yang boleh membahagiakan. 

Bersyukurlah, berdoalah, berpandangan baiklah kepada orang lain. Aku mengaku aku bukanlah yang tebaik tapi aku tidaklah sampai menghebohkan kepada orang lain yang aku ini jahat. Aku percaya semua manusia melakukan kesilapan tetapi aku juga percaya yang manusia juga boleh berubah. Jika tidak pedulikan perasaan orang lain, at least jagalah nama baik suami dan keluarga. Berhentilah memanipulasi orang lain dan diri sendiri. 

Wednesday, October 21, 2009

Mungkinkah

Mungkinkah aku kembali aktif menaip yang bebukan seperti sebelum ini...
Tunggu lah esok lusa...ekeke
Thanks pada yang masih setia menunggu...ekeke ;p

Thursday, May 7, 2009

Yo...Yo...Wassap!!

Argggghhhhh tengah buzy sokmo sekarang ni. Update later ok! 

Thanks for all wishes from u guys and babes!!! 

Daaaaa for now ;)

Wednesday, April 22, 2009

Hari-hari Bahagia Dan Tak Bahagia Yang Telah Berlalu Dan Yang Akan Datang

Cerita 1

Yeayy aku dah pandai main Winning Eleven. Sebelum ni kalau datang rumah Asraf selalu tengok dia main dengan adik-adik atau abang-abang dia saja. Dia pernah suruh aku belajar main sebab nanti nak lawan dengan aku katanya. Aku malas dan buat tak tahu jer masa tu. Lepas tu dia pasang PS kat dalam kereta pun aku berminat nak main game Super Mario je. Boleh? Hahaha.

Tapi 2 minggu lepas masa aku kat JB, masa dia bosan tunggu aku bersiap di rumah dia buka PS main Winning Eleven dalam kereta. Bila aku dah siap aku try la sambung main. Of course aku pilih Liverpool lwn Man U. Haha. Main hentam ape ntah yang aku tekan, sambil bawak kereta, Asraf ajar aku ape yang nak kena tekan. Main punya main sampai jari aku sakit, penat menjerit dalam kereta bila dapat GOL. Huahuahua. Syok jugak main Winning Eleven ni. Cuma tak puas sebab skrin kecil.


Cerita 2

Aku tak berapa syok sangat balik JB 2 minggu lepas. Mungkin sebab sekejap je kot. Itupun tak sangka dapat extra 1 day sebab aku dah mula masuk shift 4. Cuti Sabtu, Ahad dan Isnin. Alhamdulillah aku dah masuk shift. Tak larat aku nak bekerja setiap hari bangun pagi-pagi dan mengadap jammed, berebut parking, petang pulak nak balik pun mengadap jammed jugak. Alhamdulillah juga sebab shift 4. Ramai sikit budak-budak muda yang boleh aku geng. Nasib baik juga lah ada Huds @ Huda. Lagi best kalau geng-geng lain yang masih training sekarang ni masuk shift sama. Macam nak protes juga lah masa Gene cakap dia cuma nak seorang jer yang masuk shift. Tapi nak buat macam mana, setakat dalam hati jer lah boleh protes.

Cerita 3

Lately ni banyak benda yang buat aku banyak berfikir, memendam rasa, rasa tak puas hati, serba salah, sedih, pedih, pilu. Aku belum dapat luahkan semuanya. Baru separuh aku luahkan pada Asraf masa di JB hari tu. Tapi bukan semuanya pasal aku dan Asraf. Lebih kepada masalah family sendiri. Aku masih mencuba memahami dan menyelesaikannya sendiri tanpa perlu menyusahkan orang lain.

Aku mohon ampun dan maaf sekiranya aku ada terkecilkan hati sesiapa untuk masa-masa sekarang ni. Mungkin aku tak sengaja berkelakuan yang menyebabkan kecilnya hati sesiapa. Aku banyak masalah yang merayau-rayau dalam kepala aku ini sehinggakan tidak perasan sesiapa di sekeliling aku. I'M SORRY!

Cerita 4

Aku dah pandai buat kek! Kek keju! Sebelum ni aku pernah buat kek cokelat je. Tapi aku rasa tak sedap pulak kek yang aku buat ni. Tapi takpe first try memang macam tu kot? Haha sedapkan hati sendiri. Next time aku try lagi. :)


Cerita 5

Aku dapat merasakan sesuatu perubahan dalam diri aku lately ini. Aku menjadi lebih berani berhadapan dengan situasi yang kekok, berani bercakap dengan orang tidak aku kenali, malah marah orang tersebut dimana ada baik dan buruknya. Aku perlu kawal benda tu. Mungkin sebab hari untuk ke 25 tahun itu semakin dekat? Ya....aku akan melangkah ke 25 tahun Sabtu ini.

Masa aku belasan tahun dahulu aku merasakan bila sudah berumur 25 tahun tu, aku perlu lebih ke arah membina karier yang berjaya dan lebih ke arah membina keluarga sendiri. Dan yang penting perlu lebih berfikiran matang. Bukan lagi seorang budak perempuan tapi seorang wanita! Haha macam kelakar pun ada. Tak boleh banyak ketawa sekarang ni. Kena lebih fokus dan serius. Tapi jangan serius sangat. Gila! Hehehe

Aku dah bersedia untuk mengharungi hari-hari yang mencabar pada masa akan datang. Kena perlu lebih berhati-hati dalam merancang dan melangkah.


Cerita 6

Bila tengah bosan di office. Hehe

Bila tengah bosan mulakan aktiviti mengambil gambar. Mula-mula ambil gambar yang di zoom dari jauh.
Secantik mana kamera anda boleh ambil gambar bila di zoom?

Lepas tu amik gambar-gambar orang pasang LCD di office.

Konon-kononnya En. Masrohan nak merasmikan LCD baru tu. Tapi tekan punya tekan tak boleh jugak hidup.

Chandra pula datang kononnya nak membantu menghidupkan LCD itu.

Panjat pula untuk tengok ape yang tak kena. Masih juga tak boleh.

Rupanya LCD tu memang orang yang pasangkan tu belom sambungkan power dia. Hehehe. So tak dapatlah nak merasmikannya. Hehe

Cerita 7

Tahniah kepada Hipo @ Noreen kerana bakal mendapat cahaya mata yang ke-2. Dan Happy belated birthday untuk Ina atau pun di panggil Rina sekarang bila dah pindah NPU. Hehehe. Semoga ko panjang umur dan di murahkan rezeki selalu. Semoga ko juga senang melahirkan cahaya mata yang ke-2 nanti ;) Hadiah nanti aku bagi untuk baby baru eh. Kih kih kih

Thursday, April 9, 2009

Sepintas Sepantas Lalu Lintas

Tiada apa yang menarik untuk sementara waktu ini.

Penat bekerja setiap hari walaupun semalam cuti sehari. Tak cukup rehat lagi. Namun sempat update music playlist di sebelah.

Ingin kongsi lagu Jai Ho (You Are My Destiny) By A.R Rahman & Pussycat Dolls dan If You Seek Amy By Britney Spears.

Lagu Jai Ho membuatkan aku bersemangat nak pergi kerja setiap pagi bila dengar dalam kereta. Akan ku ulang berkali-kali. Lagu If You Seek Amy aku telah jadikan ringtone handphone. Lagu ni 'Banned Song' kat channel V and MTV. Mungkin di sebabkan liriknya atau pun video clipnya. Siapa mahu tengok video clip dia sila ke Youtube.

Esok lepas kerja nak drive terus balik Johor Bahru. Sangat merindukan Asraf dan rumah aku di JB. Tapi sebenarnya lately ni aku amat merindukan Allahyarhamah ibu aku. Setiap malam masih merungut dalam hati sebelum tidur kenapa mesti ibu pergi dulu. Masih tidak percaya pun ada walaupun sudah hampir 3 tahun dia pergi. Bila balik rumah di JB tu rasa seperti dia ada dekat dengan aku. Al-Fatihah.

Doakan aku pergi dan balik dengan selamatnya. Amin..

Saturday, April 4, 2009

Hampir 7 Tahun dan Cinta Monyetnya

Bulan depan 4 haribulan genap lah 7 tahun aku berkasih-kasihan dengan makhluk Allah bernama Khairul Asraf bin Hj. Ruslan Cehhwaahh!

Lelaki yang aku kenal sejak tingkatan 4 ini di Sekolah Menengah Teknik Kota Tinggi, sangat nakal dan suka mengurat di sekolah dulu. Ya, aku ingat lagi dia menegur aku ketika dia sedang 'usha' seorang awek lain di depan kelas. Sangat nakal kan? Gatal! Haha!

Tak lama lepas itu dia dapat awek yang dia usha ketika itu. Secara kebetulan, awek tersebut kawan baik aku ketika itu. Banyak kali jugak lah aku temankan kawan baik aku tu ber 'dating'. Sehingga satu hari tu diorang di tangkap oleh cikgu. Tapi hukuman dia tak berat mana pun sebab diorang seperti anak murid kesayangan. Yang seorang 'star' bola sepak dan seorang lagi, 'star' bola jaring. Ekekekekeke ;p

Di pendekkan cerita selepas tingkatan 5, lepas SPM kami semua seperti 'lost contact'. Tapi tak sangka aku berjumpa semula dengan Asraf ketika aku bekerja sementara di Parkson, Skudai Parade. Kebetulan ramai kawan-kawan dia kerja di Parkson juga. Tapi ketika itu aku sudah pun berpunya. Siapa nama mamat tu pun aku dah lupa sebab tak serius. Haha.

Asraf ketika itu memang sangat nakal dan suka main-main. Memang belum matang. Hahaha. Dia semakin kerap datang ke tempat kerja aku bersama Bonzer, seorang kawan juga dari sekolah yang sama. Selalu makan tengahari bersama. Kami bertiga lah bukan berdua. Bukan apa, ketika itu pun Asraf masih dengan kawan baik aku tu. Walaupun sudah tak berjumpa tapi sekali sekala aku berhubung dengan dia. Semakin lama semakin aku rapat dengan Asraf. Aku sangat selesa dengan dia walaupun dia suka main-mainkan aku. Ketika itu pun ber 'kau aku'. Kami berkawan baik dan bila saling bercerita, rupanya kami pernah satu sekolah agama yang sama di Taman Tun Aminah. Masa tu darjah 5 kot. Hmmm..

Satu hari Asraf datang mengadu yang dia tak dapat cari kawan baik aku tu (awek dia lah). Kawan baik aku tu seperti menghilangkan diri. Aku cuba contact kawan baik aku tu juga tak dapat. Lama-lama dapat juga contact. Aku pergi berjumpa dengan kawan baik aku tu. Rupanya dia sudah berkawan dengan seorang mamat lain. Banyak benda yang dia cakap dia tak suka pasal Asraf ni di mana ada benda yang aku setuju kerana benda itu betul. Apa bendanya itu? Biarlah rahsia. Hahaha.

Bila aku berjumpa semula dengan Asraf, aku tak ceritakan semuanya. Aku rasa baik diorang bincang dan selesaikan sendiri. Aku tak nak jadi orang tengah. Tak lama selepas itu, kami berkawan macam biasa sehinggalah satu hari dia SMS bertanyakan sudi tak aku menjadi pengganti kepada kawan baik aku tu? Aku sangat-sangat tak sangka yang dia boleh tanya macam tu. Macam-macam yang aku fikirkan. Yang paling aku ingat ialah aku fikir yang dia sengaja nak balas dendam kepada aku sebab telah di permainkan oleh kawan baik aku sendiri. Oh tidakkk...

Aku menguji sedikit untuk menerima dia ketika itu. Aku meminta dia memotong rambut dia yang serabut dan panjang. Aku nak dia kemaskan rambut dia tu sebab aku sendiri rimas tengoknya. Aku ingat dia takkan buat sebab dia memang dah lama nak bela rambut panjang. Lelaki kan biasalah, sepatutnya kemas berambut pendek, nak berambut panjang.

Dengan tidak di sangka-sangka dia datang berjumpa aku dengan satu wajah yang lain. Sangat kemas. Dia potong rambut diaaaa....Dengan masih teragak-agak aku terima dia sebagai 'boyfriend' aku. Cewahhhhhh...Ya, ketika itu kami masih kebudak-budakkan yang tidak ketinggalan membuat satu 'declaration date'. Satu tarikh di mana kami mula menjadi pasangan 'boyfriend and girlfriend' iaitu 4 May 2002. Huahuahua!!!

Untuk pertama kalinya kami 'dating', naik bas pergi City Square JB, tengok wayang cerita Spiderman. Itu lah filem pertama yang kami tengok bersama. Ekekekekeke. Kelakar plak bila ingat balik. Ya, kami dating dengan menaiki bas sahaja pada mulanya. Tak lama selepas itu, bulan Jun dia dapat tawaran ke Politeknik Sultan Hj. Ahmad Shah di Kuantan, Pahang. Aku pula di Kolej Poly-Tech MARA Batu Pahat. Mulanya aku tak yakin sangat dengan cinta jarak jauh ni. Tempoh pula 3 tahun. Tapi yakin tak yakin kami teruskan saja dengan pelbagai godaan, pergaduhan dan rintangan. 'Break-up' tu ada la dalam 2 kali je kot. Hehehehe ;p

Kami berjaya teruskan hingga tamat belajar dan mula bekerja di JB. Tapi selepas pemergian ibu tersayang pada 23 Julai 2006, hati aku hancur kecewa dan membawa diri bekerja di KL. Aku berhenti study untuk Degree di UTM Skudai. Dengan berat hati Asraf membenarkan aku pergi. Bercinta jarak jauh lagi lah kami. But we trust each other. Itu yang penting. Dugaan pada masa ini lebih banyak berbanding masa belajar dulu. Mana tidaknya, aku bekerja di KL. KAYELL tuuu...Siapa yang tak risau kannn...Haha! Alhamdulillah aku tidaklah terkena kejutan budaya yang lupakan asal usul dan daratan. Ya lah, masing-masing dah besar dan matang, masing-masing lebih fikirkan yang bukan-bukan. Tapi dalam banyak dugaan tu, sampai ke hari ini kami masih lagi bersama dan semakin bahagia. Alhamdulillah.

Setiap kali balik JB, Abah pasti akan bertanya "Bila lagi Long?". Ayah dan mak Asraf pula bertanya, "Tak nak kerja kat JB ke?". Abang dia pula, "Weh kahwin jer la korang ni. Asyik berkepit je." Siapa yang tak nak kahwin kan. Bercinta dah lama punya macam ni kalau tak kahwin tak tahu lah. Tapi semua tu kita yang rancang. Kahwin ke tidak aku dengan Asraf, semua di tentukan oleh Allah s.w.t.

InsyaAllah jika ada jodoh tidak akan kemana. Doa-doakanlah kami ya! ;) Amin...

Monday, March 30, 2009

Kalut

Tak keruan aku di buatnya sekarang ni. Sejak minggu lepas dah dengar cerita pasal staff Astro di berhentikan 24 hours. Lebih-lebih lagi kepada staff yang mendapat Below Expectations untuk KPI tahun lepas. Tapi diberikan VSS. Adakah nama aku salah satu di senaraikan dalam Below Expectations? Adoyaiiii....Ni yang rasa nak bungkus kain baju pindah balik JB.

Menanti dalam debaran......

Saturday, March 28, 2009

Sokongan Untuk Earth Hour!

Walaupun aku kurang pengetahuan tentang Earth Hour ini tapi sedikit aku tahu tentang tujuan diadakan Earth Hour ini. Aku menutup semua lampu di rumah aku bermula 8.30 malam sehingga lah 9.30 malam. Ya! Aku berseorangan di rumah kerana Che Leen mengikut suami balik Perak. Untuk pertama kalinya aku bergelap seorangan di rumah selama 1 jam. Alhamdulillah tiada apa yang berlaku. Lagi pun aku dah memang biasa seorangan di rumah. Biasalah orang tersayang jauh di mata so tak selalu sangat keluar dating kannnn....Lalala ;p

Hanya cahaya TV menerangi ruang tamu aku...hehehe

Earth Hour merupakan acara tahunan yang diadakan oleh Tabung Alam Sedunia WWF, disambut pada hari Sabtu terakhir pada bulan Mac, yang mahukan kediaman dan pejabat untuk mematikan lampu yang tidak digunakan dan peralatan elektrik yang tidak digunakan selama satu jam untuk membangkitkan kesedaran ke atas perubahan iklim. Dikendalikan oleh WWF Australia dan Sydney Morning, Herald pada 2007, dan mendapat sokongan dunia pada 2008.

Shopaholic Time!!


Seperti yang telah kami rancang, semalam aku, Elle, Che Leen dan Rini pergi menonton wayang cerita Confessions Of A Shopaholic. Che Leen mencadangkan tengok di Pavillion memandang aku dan Che Leen je yang masih belom pernah tengok wayang di situ. Teringin jugak lah.

Cerita yang menarik dan menghiburkan. Kelakar dan menginsafkan. Hehe menginsafkan mereka yang gemar sangat berhutang dengan kad kredit. Siapa yang bercadang memang nak tengok cerita ni, aku menggalakkan sebab tak rugi. Jangan tengok cerita Watchmen please. Cerita yang sangat lama dan membosankan. Memang RUGI korang tengok. Aku dah rugi dah sebab aku tengok masa di JB hari tu.

Kitorang tak keluar lama. Habis tengok wayang, beli J.CO Donuts, terus balik sebab aku sakit kepala, Che Leen pula bercadang nak balik Perak, Elle nak tengok Acong main badminton, Rini pulak nak dating dengan si dia. Hehe. Balik dengan jammed di jalan raya membuatkan aku bertambah pening. Tengok jammed yang melampau tu membuatkan aku rasa macam malas nak ke KL lagi. Huh!


Kita makan dulu.....

Harus lah menggedik jugak di Ladies dan kedai. Hehehe

Aku sangat berkenan dengan sunglasses tu. Walaupun harganya yang murah, hanya RM29.90 Tapi bila mengingatkan gaji aku yang tanpa PCB itu, aku membatalkan saja niat untuk membelinya. Thank you Girl In Green Scarf. Hehehehe ;p