Thursday, September 4, 2014

Sue Suri Singgah Sekejap

Salam and hai. Hai kat sape? Haha macam ada orang baca je. Wow! Memang lama bebeno aku tak tulis blog ni. Last post October 2011 kot. Hampir 3 tahun! Aku pun tak berapa sure kenapa aku nak cari dan tulis blog ni balik. Pukul 1 pagi pulak tu. Maybe sebab aku tak boleh tidur dan bosan tak tahu nak buat apa lagi. Ngee. Nak tengok tv pun cerita asyik ulang yang sama je. Sigh. 

Okay apa lagi aku nak cerita. Yes, aku still kerja shift. Sebab tu aku tak boleh lelap mata lagi ni. Masih kerja Astro. Semalam shift malam then pagi tadi balik tidur sampai petang. Tapi lambat gak la aku tidur tadi. Pukul 11 pagi baru tidur. Tengok movie kat tv. 

Bangun, mandi, turun terus ke dapur, termenung nak makan apa. Tetiba teringat satu gambar Instagram ni. Dia makan nasi, telur goreng dengan kicap je. Terliur. Aku pun terus masak nasi. Pastu kepala dok datang idea nak buat telur dadar lain sikit. Amek bawang besar, potong suku. Cili padi. Chicken ball. Hiris bawang. Cili padi dan chicken ball tu potong kecik2. Tumis bawang and cili padi, masukkan chicken ball, sos tiram sikit pastu masukkan telur yg dah dipukul pakai garfu 2 biji. Pastu siap! Aku cedok nasi sikit je sebab biasanya try an error recipe campak-campak ni selalu tak sedap. Cedok nasi letak kicap, pastu amek telur tu, bismillah, makan! Ya Allah! Sedappppppp wehhhh!!! (Hahaha lantak puji diri sendiri) Tambah lagi nasi kata kau! Haha. Kakngah balik bukak je pintu terus cakap "Hmm sedapnya bau"! Ngeh3. Bukan nak bagi salam dulu. Pastu dia dengan husband dia makan. Tinggal sikit je telur tu. Husband aku balik lambat sikit. Aku ingat cukuplah untuk dia sebab dia selalu makan tak banyak. Tapi dia request nak lagi. Terpaksa la buat lagi. Hehe tapi tak kesahlah asalkan dia suka. 

Banyaknya dalam fikiran aku lately ni. Paling major sekali pasal rumah. Rumah kami dah siap. Tapi belum dapat kunci. Husband dah call and email developer tapi belum dapat jawapan. Nervous gak la sebab tengok kat group FB taman perumahan kami tu, ramai yang dah dapat kunci. Tapi ada bagusnya kalau tak dapat kunci sekarang ni. Banyak gak duit nak kena pakai masuk rumah baru ni. Bulan ni nak kena renew roadtax. Aduhai. Tapi apa pun kami kusut sama-sama. Syukur alhamdulillah atas rezeki semua ni. Belum rezeki anak je lagi. Hehe. 

Okay lah macam nak stop kat sini dulu. Banyak benda nak cerita ni sebenarnya. InshaAllah ada next post. Hihihi. 

Bye. Good night :)

Sue

0 comments: